دیدار پدر و دختر پس از 11 سال، به لطف شبکه اجتماعی توییتر
نوشته شده توسط : My Dear

اخبار اختصاصی سریر سرویس - در حالی‌که این ‌روزها در گوشه و کنار جهان اخبار فراوانی مبنی بر اشکالات و معایب شبکه‌های اجتماعی به‌چشم می‌خورد، اما بیشتر به‌نظر می‌آید که مانند همیشه، این کاربران هستند که منفعت و زیان قابل تحصیل از یک فناوری را مشخص کرده و با چگونگی استفاده از آن، سود عاید خود کرده و یا متضرر می‌شوند.

دنیل مورالس، مردی 58 ساله است که یازده سال پیش و در پی مهاجرت همسر و دخترش به شهر نیویورک ایالات متحده، ارتباط خود را با ایشان از دست داده و شاید کمترین امیدی برای یافتن مجدد خانواده خود نداشت. این وضعیت تا زمانی ادامه یافت که مورالس به‌عنوان یکی از چهار شهروند منتخب برای برنامه آزادی بیان افراد بی‌خانمان، یک تلفن همراه با حساب کاربری توییتر دریافت کرد. در روز 23 فوریه، مورالس با بروزرسانی صفحه کاربری توییتر و درخواست کمک برای یافتن دخترش و همچنین بارگذاری عکس 16 سالگی وی، تلاش برای یافتن خانواده‌اش را از سر گرفت. تلاشی که پس از گذشت تنها 2 روز به ثمر نشسته و مورالس موفق شد تا با دخترش به‌صورت تلفنی به مکالمه بپردازد.

نکته جالب این واقعه آن است که خانمی که هرگز با هیچ یکی از این دو (مورالس و دخترش) در ارتباط نبوده، با دیدن عکس، به جستجو در فیس‌بوک پرداخته و پس از یافتن وی، مقدمات دیدار این دو را فراهم آورده است. این حادثه خوشایند که موارد مشابه آن پیش‌تر نیز به‌وقوع پیوسته‌اند، همگی موید این مطلب هستند که چنانچه کاربران درک درستی از ابزار و فناوری‌های موجود در فضای وب و کارکرد هر یک داشته باشند، قادر خواهند بود ضمن استفاده موثر از آن، تاثیری به مراتب بیشتر در زندگی خود و دیگر مردم کره زمین داشته باشند. نظر شما چیست؟

 

ویدیوی مکالمه مورالس و دخترش

 

سبحان عطار





:: بازدید از این مطلب : 216
|
امتیاز مطلب : 203
|
تعداد امتیازدهندگان : 62
|
مجموع امتیاز : 62
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 اسفند 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: